فیلمنامه نویسی بصورت درس به درس با زیرنویس فارسی – بخش سوم

جشنواره تخفیف یلدای 97

فیلمنامه نویسی یک داستان دراماتیک ، داستانی است درباره آدمها، درباره کنشها و واکنشهای آنها. و همه قبول دارند که شخصیتهای چند بعدی همه درام ها را پیش می برند.

اما من در اینجا نمیخواهم شما وقت زیادی را برای ساختن و پرداختن شخصیتهایتان صرف کنید.

دلیل و راه رفع آن را در ویدیوی زیر که سومین آموزش ویدیویی فیلمنامه نویسی است به شما خواهم گفت و اما حالا که دارید شخصیتهای داستانتان را خلق میکنید، می خواهم فقط ۴ نکته اصلی و مهم درمورد شخصیت ها را به روشی که در این ویدیو به شما آموزش میدهم بنویسید:

بسیاری از فیلمنامه نویسان آنقدر خود را درگیر نوشتن زندگینامه شخصیتهای داستانهای خود می کنند که عاشق این سرگذشتها می شوند. به همین دلیل سعی می کنند همه این جزییات را در سطرهای فیلمنامه شان بگنجانند.

و به همین دلیل فیلمنامه آنها به جای پرداختن به اکنون و یا آینده شخصیتها پر از جزییات زندگی گذشته آنها می شود. اینها فیلمهایی هستند که من آنها را فیلمهای درمانی می نامیم ، فیلمی که در آن درام فقط به این می پردازد که چرا فلانی و فلانی ناراحت هستند. این اتفاق رایجی است که در فیلمهای مستقل شاهد آن هستیم.

مثلا فیلمهایی که در انها همه یک مشکلی با پدر ومادرشان دارند. این مساله بصورت یک کلیشه تکراری درآمده و قاتل واقعی تعلیق در فیلمنامه است. 

بنابراین وقتی به شخصیتهای داستانتان فکر میکنید، نمیخواهم که در گذشته آنها غرق شوید.

هنگامی که داستان شما به چیزهایی از زندگی آنها نیاز دارد، می توانید چیزهایی از شخصیت درونی آنها را باتوجه به نیاز قصه تان به داستان اضافه کنید.

چیزی مانند قدرت یا ضعف ، کمی آگاهی یا مقداری ترس و غیره، که در ویدیوهای بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهم کرد.

نظرات خود را در مورد این ویدیوی آموزشی در پایین همین صفحه به ما ارائه کنید:

شما هم مدرس شوید
نرگس احدی

نرگس احدی

کاردانی انیمیشن/کارشناسی گرافیک. ایده پرداز و نویسنده داستان کوتاه،تیزر تبلیغاتی،فیلمنامه فیلم کوتاه و سینمایی رئال و انیمیشن.کودک و بزرگسال. شماره تماس: 09371569064

More Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *